
Co.Design võttis hiljuti oma Fast Company kontoris kokku mõned ärimaailma tipp-praktikud (sh nii Facebookist, Airbnb'st kui McDonaldsist ja Pepsist), et vahetada mõtteid disainipõhimõtete kasutamisest suures ettevõtluses. Eelnenud aasta probleemide lahenduste ühisosas koorus arutelu käigus välja kolm põhjapanevat tähelepanekut muutustest ärimaailmas: raamidevaba mõtlemise, brändide globaalse kohandumise ja järgmise tehnoloogiaajastu kohta. Vajadus oma „mullist“ välja ronida põhineb nende firmajuhtide hinnagul asja sees olijate võimetusel arvestada oma töös kõikide hilisemate kasutajate ja asjaosaliste vaatenurkadega. Näiteks kui Airbnb takvarainsenerid esmakordselt klienditeenidajatega kokku viidi, üllatas neid selliste teenuste kohutav kasutajakogemus, mida nemad olid pidanud filigraanseks lihvituks.
Teise asjana räägiti sellest, et rahvusvaheliste korporatsioonide brändikasutusel on stiili ja sõnumi ühtsust peetud traditsiooniliselt eelduseks (ja tugevuseks) - vaadake Coca-Colat, Shelli või ükskõik millist teist klassikalist multinatsionaali. Samas tõi Facebooki tootejuht näiteks, et nii FB kui YouTube'i tähtsus (ja kasutajakogemus) on hoopis teistsugune lääneriigi meelelahutustarbija omast kui su riigis puudub sõnavabadus. Nii on aina enam aktsepteeritud ning kohati soovitavgi kohandada üleilmseid kaubamärke kohalikele oludele. Isegi McDonaldsi logo on Euroopas aina enam laialtlevinud agressiivse kärtspunase tausta asemel märksa leebemal (ökomal?) metsarohelisel foonil.
![]() |
Maailma tippbrandide hulgast 10 kõige enam kliente kaasavamat (allikas techinasia.com) |
0 kommentaari :
Postita kommentaar