Meditsiini-turismi äri on paari aastaga paisunud 80-lt miljardilt dollarilt (USD) 100 miljardi USD äriks, raporteeris hiljuti NY Daily News. Kas tõesti? Tegelikkuses ilmselt mitte. Meditsiini-turismi äri puhul tasub suure ettevaatusega suhtuda selle äri mahtusid globaalsel tasandil prognoosivatesse numbritesse, sest enamasti on meedias tegemist kaudsete allikate, mitte otseste turu-uuringutega nagu IMTJ blogiartiklis selgitatud.
Asi on selles, et meditsiini-turismi kohta ongi turu-andmeid väga keeruline saada. Esiteks sellepärast, et meditsiini-turismi äri areneb regionaalselt ja väikeste nišiäridena ning teiseks on seda väga raske eristada tavapärasest spaa-turismist. Sellepärast puuduvadki täna selle valdkonna arengute kohta usaldusväärsed kvantitatiivsed andmed. Edukate meditsiini-turismi ettevõtete põhjal võib aga väita näiteks seda, et paljuski on see seotud asukohamaa atraktiivsusega kliendi jaoks nagu allolev joonis ilmestab.
![]() |
Meditsiini-turismi puhul on oluline asukohamaa atraktiivus (pilt: IMTJ blogi)
|
0 kommentaari :
Postita kommentaar